آنتن مرکزی یکی از تجهیزات پرکاربرد برای دریافت مستقیم سیگنال های صوتی و تصویری است که امکان به اشترک گذاری این سیگنال ها را در کانال های متعددی فراهم می سازد. در واقع اگر به دنبال انتقال سیگنال های رادیویی و تلوزیونی به واحد های یک ساختمان هستید می توانید با نصب آنتن مرکزی از کابل کشی های بی مورد نیز جلوگیری کنید. همانطور که می دانید کابل کشی زیاد می تواند جلوی ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد و سبب بد نما شدن ظاهر بنا شود.

اهمیت استفاده از انواع آنتن های مرکزی به گونه ای است که در مدل های متفاوت طراحی و تولید می شود و هر یک امکانات و قابلیت های ویژه ای دارند به همین دلیل نصب آن ها به روش های متفاوت امکان پذیر است. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات می توانید به سایت های حرفه ای مراجعه نمایید. نوین سیستم اصفهان یکی از وب سایت های حرفه ای در این زمینه است که می تواند پاسخگوی کلیه سوالات شما در باره این تجهیزات باشد.

آنتن مرکزی چیست؟

یکی از مشکلاتی که ساختمان های بلند با آن مواجه هستند، دریافت سیگنال های صوتی تصویری برای کلیه واحد ها است، در واقع دریافت سیگنال مشکل اصلی نیست بلکه روش های دریافت آن مشکل ساز است چرا که هر واحد برای دریافت سیگنال ها نیاز به یک آنتن جدگانه دارد که این امر می تواند باعث بدنما شدن ساختمان شود، مخصوصا اگر یک بنای اداری در موقعیت خوب جغرافیایی باشد.

 کابل کشی متعدد می تواند تاثیرات منفی در جلوه ساختمان داشته باشد پس باید به فکر راه چاره بود، نصب آنتن مرکزی راه حلی است که می تواند تمامی مشکلات را برطرف کند و علاوه بر بهبود نمای ساختمان در دریافت سیگنال های بدون نویز نیز تاثیرات مثبتی دارد. البته این تجهیز مزایای بیشتری را نیز برای مصرف کنندگان به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کاهش هزینه ها اشاره کرد.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

آنتن مرکزی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کلیه واحد های یک ساختمان را از نظر دریافت سیگنال های رادیویی وتلوزیونی ساپورت و پشتیبانی کنید، علاوه بر این با داشتن تجهیزات فوق العاده مزایای بیشتری را به همراه دارد که شامل موارد زیر می باشند:

  • بهرمندی از تجهیزات تقویت کننده که باعث تقویت سیگنال های دریافتی می شود.
  • پیشگیری از کابل کشی متعدد که سبب بدنما شدن ساختمان می شود.
  • صرفه جویی در هزینه های کلی ساختمان.
  • امکان راه اندازی شبکه اختصاصی برای تمام واحد های ساختمان.
  • امکان اتصال به دوربین های مدار بسته و افزایش امنیت.
  • بهرمندی از سیگنال های قوی بدون نویز و قطعی.
  • افزودن یک آپشن به امکانات واحد ها.

بدون شک این مزایای می تواند امکانات و قابلیت های واحد های ساختمانی را افزایش دهد و باعث افزایش قیمت نهایی واحد شود.

آنتن مرکزی از چه بخش های تشکیل شده است؟

با دقت کوتاه در عملکرد آنتن های مرکزی می توانید نحوه کار آن و تجهیزات به کار رفته را شناسایی کنید، از آنجایی که این آنتن ها قابلیت پشتیبانی از  واحد های ساختمانی متعددی را دارند پس در اجزای آن می توانید یک تقویت کننده را بیابید تا بتواند بدون هیچ مشکل سیگنال های دریافتی را تقویت و به سایر واحد ها ارسال نماید. در واقع در طراحی و تولید آنتن مرکزی در مدل های مختلف برخی اجزا ثابت هستند که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

آنتن

رکن اصلی آنتن های مرکزی مبدل یا آنتن است که با هدف دریافت سیگنال ها مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع این قطعه اصلی ترین بخش از آنتن مرکزی را تشکیل می دهد پس در زمان خرید باید به کیفیت و طراحی آن توجه خاصی داشته باشید، گفتنی است که این قطعه در زمانی که برای اتصال به دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد باید با یک مبدل جایگزین شود.

آمپلی فایر

با توجه به این که آنتن مرکزی باید تمامی واحد ها را پشتبانی کند پس به یک تقویت کننده نیاز دارد. در واقع این تقویت کننده سیگنال ها را دریافت و پس از عبور از فیلتر، تمامی مشکلات آن از جمله نویز یا قطعی را جداسازی می کند و در نهایت سیگنال به دست آمده تقویت و وارد کانال تقسیم می شود.

تقسیم

تپ آف یا همان بخش تقسیم کننده که در ابتدای کانال های ورودی قرار می گیرد و کلیه سیگنال های تقویت شده را به بخش های کوچکی تبدیل می کند. در گام بعدی به واسطه یک اسپلیتر سیگنال های های تقسیم شده به سمت کانال ها ارسال خواهند شد و در نهایت با کمک یک سوئیچر سیگنال های تقویت، تقسیم و ارسال شده وارد کانال اصلی گیرنده های هر واحد می شود.

کابل کواکسیال

در این میان برای ارسال سیگنال ها به یک رابط ارتباطی نیاز است که به واسطه کابل کواکسیال تامین می شود. این کابل ها با بهترین کیفیت طراحی شده اند و قابلیت تفکیک سیگنال ها را دارن، به این ترتیب سیگنال هایی که توسط سوئیجر به سمت کانال ارسال می شوند توسط کابل کواکسیال به هر واحد گیرنده منتقل می شود.

چرا باید از آنتن مرکزی استفاده کرد؟

ساختمان های بلندی که در هر طبقه آن چند واحد قرار دارد، برای نصب آنتن برای هر واحد با محدودیت هایی همراه است که حل آن تنها به واسطه نصب آنتن مرکزی امکان پذیر است. آنتن مرکزی در بلند ترین نقطه ساختمان قرار می‌گیرد و بدین ترتیب کلیه سیگنال هایی که به واحد ها ارسال می شود چه واحد هایی که در فوقانی ترین طبقات هستند و چه در واحد های همکف از کیفیت یکسانی برخوردار می‌باشند.

نتیجه گیری

خرید و نصب آنتن مرکزی مزایای زیادی را به همراه دارد علاوه بر این از قیمت مناسب تری نیز برخوردار است. استفاده از این تجهیزات به نحوی یک آپشن برای ساختمان به حساب می آید و افراد می‌توانند از آن بهره ببرند اما نکته مهم و اساسی این است که برای خرید این تجهیزات باید به کجا مراجعه نمود، نوین سیستم اصفهان یکی از معتبر ترین وب سایت های ارائه دهنده خدمات مذکور است که می‌توانید با خیال راحت به آن مراجعه نمایید.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *