حتما می دانید که کیفیت تصویر تلویزیون شما، ارتباط مستقیمی با کیفیت آنتن دارد. اکثر مردم نمی دانند که آنتن تلویزیون خود را در چه زمانی نصب کرده اند یا چند سال از آن می گذرد؟ و حتی نمی دانند در چه وضعیتی است. آن ها یک تلویزیون کاملا نو می خرند اما بازهم ممکن است کیفیت دچار مشکل شود. زیرا آنتن آن قدیمی می باشد. این لوازم می توانند در طول زمان آسیب ببینند و نیاز به تعمیر و یا تعویض شدن دارند. آنتن مرکزی یکی از بهترین راه ها برای داشتن تصاویری باکیفیت در چندین سال است. علاوه بر ماندگاری بسیار بالای آن ها، باید به کیفیت خوبشان نیز اشاره کنیم.

کاربرد آنتن مرکزی چیست؟

اگر به دنبال بهبود و گسترش پوشش بی سیم در ساختمان خود هستید و در عین حال می خواهید بهترین نتیجه را هم داشته باشید، سیستم آنتن مرکزی می تواند با ارائه پوشش عالی مزایای بسیاری را به شما ارائه دهد. طراحی سیستم این آنتن شامل شبکه ای از آنتن ها است که از هم فاصله دارند، در حالی که هنوز یک منبع مشترک برای ارائه پوشش مناسب به کاربران بدون توجه به نیازهای برنامه آنها وجود دارد. شبکه آنتن‌ها به‌عنوان تکرارکننده پوشش بی‌سیم ساختمان عمل می‌کنند و می‌توانند به ایستگاه پایه یک حامل بی‌سیم متصل شوند. برای استفاده از یک سیستم آنتن توزیع شده، ساختمان شما باید دارای یک حامل بی سیم فعال باشد. نصب آنتن مرکزی بسیار راحت است و طول عمر بسیار بالاتری نسبت به انواع دیگر دارد. شما می توانید به جای نصب آنتن های متعدد که اغلب طول عمر پایین و کیفیت بدی دارند و حتی نمای ساختمان را شلوغ می کنند، از این گزینه جهت پوشش دهی تلوزیون ها و دستگاه های مختلف استفاده کنید. این نمونه به ویژه در ساختمان های پر جمعیت استفاده می شود. در صورت بروز مشکل نیز به سرعت می توانید آن را رفع کنید. همچنین آنتن ها دیگر جلوی راه یکدیگر نیستند و امکان برخورد به حداقل می رسد. از ورود کابل های متعدد نیز جلوگیری می شود و بهترین نتیجه را در اختیار مخاطب قرار می دهد. هزینه آن نیز برای هر خانوار و واحد کمتر خواهد بود.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

برخی از مزایای رایج استفاده از سیستم آنتن مرکزی عبارتند از پوشش تعریف شده بیشتر، حفره های پوشش کمتر، ارائه خدمات عالی، خدمات صوتی و داشتن پوشش یکسان با مصرف انرژی کمتر. سیستم آنتن مرکزی  این قابلیت را دارد که سطوح توان کلی را پایین بیاورد؛ زیرا سیگنال ها اغلب در دسترس هستند. ساختمان های مرتفع، مراکز خرید و مراکز مراقبت های بهداشتی همگی از این نوع بهره می برند.

همانطور که صنعت ارتباطات از راه دور بی سیم  کنترل می شود، شما هم ممکن است بخواهید کسب و کار خود را برای یک پوشش خوب مخابراتی در فضای باز با داشتن سیستم آنتن مرکزی را برای رفع نیازهای ظرفیت و نیرو های خود آماده کنید. هیچ کس خواهان پوشش متناقض نیست و تنها راه تضمین پوشش خوب برای ساختمان های مسکونی و تجاری، ارائه پوشش و ظرفیت از طریق ساختمان به جای اتکا به حامل های مختلف برای سیگنال های تصویری است. با یک سیستم آنتن مرکزی مطمئن، دیگر مجبور نخواهید بود که پوشش ضعیفی را در ساختمان خود تجربه کنید. معمولا این آنتن ها تعداد های بالا با اندازه های گوناگون را پوشش می دهند.

یکی دیگر از مزایای آن این است که هیچ محدودیت مکانی و فنی وجود ندارد. نرخ های فعلی برای سیستم آنتن مشترک داخلی و سیستم آنتن مرکزی نیز به صرفه هستند و افراد مختلف می توانند با توجه به نیاز خ و بودجه خود و همسایگانشان، آن را تهیه نمایند.

ساختمان مناطق مشاع که در این اجاره نامه استفاده می شود، به معنای بخش هایی از مناطق مشترک است که در داخل ساختمان قرار دارند که به طور منطقی توسط مالک به عنوان یک بحث توافق شده، تعیین شده اند. نحوه نگهداری و بهره برداری از مناطق و وسایا مشترک، باید به صلا حدید منطقی مالک باشد و استفاده از آن تابع قوانین و مقرراتی است که مالک ممکن است هر از گاهی وضع کند. مالکین این حق را برای خود محفوظ می دارند که موقتاً، تغییرات یا اضافاتی را در ساختمان ایجاد کنند ویا مکان عناصر پروژه و مناطق مشترک را تغییر دهند. در نتیجه خرید آنتن مرکزی نیز باید با موافقت تمامی اعضا انجام شود.

جمع بندی

در حالت کلی استفاده از آن باعث می شود علاوه بر شلوغ نشدن ساختمان، احتمال خراب شدن آنتن هم به کمترین درصد برسد و حتی در صورت بروز مشکل، هزینه ها بین افراد تقسیم خواهد شد. کیفیت آن بسیار بالا است و در این صورت همه می توانند از بهترین امکانات و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شوند. این آنتن ها معمولا به خوبی سیگنال هایی با قدرت های بالا را برای تمامی واحد ها به ارمغان می آروند و نویز در آن ها بسیار کم است. چون تعداد مشترکین زیاد است، به راحتی می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید و با کمترین هزینه، بهترین امکانات را برای خود فراهم کنید. تعمیر آن معمولا بسیار راحت است و نگهداری سختی ندارد. امکان خراب شدن و یا آسیب دیدنش نیز نسبت به نمونه های مشابه بسیار کمتر است. با حدف آنتن های متعدد و کابل های ورودی بسیار زیاد، به ویژه در ساختمان های پر جمعیت، هم فضای بیشتری برای ساخت محیط هایی مانند روف گاردن باز است و هم می توانید از این فضا جهت نصب کولر های آبی و دیگر موارد استفاده کنید.

همچنین کیفیت در تمامی واحد ها و شبکه ها به شکل یکدست و با کیفیت یکسان پخش می شود و این نکته اهمیت زیادی دارد. از طرفی می توانید شبکه های تلوزیونی خاصی را نیز برای ساختمان از طریق نصب آنتن مرکزی، پوشش دهید. این آنتن ها به طور عمده معمولا به دو بخش واحد گیرنده و واحد توزیع تقسیم می شوند که هریک کارایی مهمی در عملکرد دقیق این دستگاه دارند.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *