آنتن مرکزی یک نیاز ضروری برای اکثر مجموعه‌ها و ساختمان‌های مرتفع با تعداد زیادی گیرنده است. با کمک آنتن مرکزی یک پشت بام تمیز و مرتب دارید و دیگر خبری از سیم‌های پیچیده بهم و تعداد زیادی میله آنتن نیست. برای نصب آنتن مرکزی در شهر کرد لازم است با ما تماس بگیرید و پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص قیمت نصب آنتن مرکزی در شهر کرد، زمان و دیگر مسائل مرتبط با نصب اقدام به ثبت سفارش جهت نصب آنتن کنید.

فواید نصب آنتن مرکزی در شهرکرد

  • یکسان بودن آنتن تمامی گیرنده‌ها در این سیستم: با توجه به اینکه برای تعداد زیاد واحد و گیرنده در‌ یک مجموعه امکان نصب یک به یک آنتن وجود ندارد آنتن مرکزی هم با یکبار نصب برای همه گیرنده‌ها سیگنال توزیع می‌کند و هم محیط بالای پشت بام مرتب به نظر می‌رسد.
  • کوتاه شدن طول سیم‌کشی و پیچیده نشده آن: در صورتی که کابل کشی آنتن به طور صحیح و اصولی انجام شود کم‌ترین مقدار کابل مصرف می‌شود و در هزینه‌های خرید کابل و سیم کشی صرفه جویی خواهد شد.
  • قابلیت اتصال دوربین مدار بسته به سیستم آنتن مرکزی: امکان اتصال دوربین مدار بسته هنگام نصب آنتن مرکزی در شهرکرد وجود دارد و با اینکار به راحتی بدون داشتن مانیتور جداگانه از تصاویر فرستاده شده می‌توان استفاده کرد.
  • کاهش هزینه‌های جاری: ‌هزینه تعمیر و نصب آنتن مرکزی به مراتب کمتر از خرید آنتن و هزینه نصب دادن برای یک به یک واحد ها است.

برآورد سطح سیگنال هنگام نصب آنتن مرکزی در شهرکرد

مشخص کردن دقیق سطح سیگنال برای طراحی سیستم نصب آنتن مرکزی بسیار مهم و حیاتی است. لذا با استفاده از یک آنتن با بهره مشخص و یک تلویزیون رنگی‌ سیار می‌توان سطح سیگنال را در محل تعیین کرد. در محل‌هایی که سیگنال ضعیف دارند باید توجه شود که نصب آنتن حساس‌تر است گاهی چند متر جابجایی تفاوت فاحشی در کیفیت سیگنال دریافتی دارد.

ارتفاع آنتن هم تعیین کننده است و برای دریافت سیگنال قوی‌تر لازم است آنتن بالاتر نصب شود. میدان‌سنج نیز برای اندازه‌گیری سطح سیگنال دریافتی لازم است. تست سطح سیگنال باید در چند نقطه مختلف انجام گیرد تا در نهایت بهترین مکان برای آنتن تعیین شود. در صورتی که نوع آنتن و محل نصب آنتن مرکزی به دقت انجام شود می‌توان از برخی تداخلات نیز جلوگیری شود.

با تلویزیون رنگی‌ سیار می‌توان کیفیت هر کانال را مشخص کرد و در صورت تداخل سیگنال آن را رفع نمود. در محل‌هایی که سیگنال ضعیف است می‌توان از تقویت کننده‌ سیگنال استفاده و با در نظر گرفتن این چهار نکته یعنی پوشش باند فركانسی، بهره، مقدار نويز و توان خروجی هنگام تهیه آمپلی‌فایر یا همان تقویت کننده، یک سیگنال عالی را دریافت کرد.

دریافت کیفیت عالی از آنتن مرکزی

  • ارتفاع با کیفیت ارتباط مستقیم دارد. در واقع هرچه آنتن بالاتر شود، کیفیت سیگنال دریافت شده هم بالاتر است.
  • اگر می‌خواهید خیلی راحت کانال یابی کنید یا به دنبال کانالهای مورد علاقه خود بگردید می‌توانید روی خرید یک چرخاننده آنتن فوکوس کنید تا با کنترل موقعیت آنتن، آن را روی جهتی که سیگنال قوی‌تری دارد تنظیم کنید.
  • برای کیفیت فوق العاده می‌توانید از نصب چندین‌ آنتن مرکزی بهره ببرید فقط لازم است فضای کافی چند نصب آنتن مرکزی چندتایی داشته باشید.
  • خیلی مهم است که پایه آنتن روی یک نقطه محکم شود تا با شرایط نامساعد جوی از جا کنده نشده و کیفیت تصویر بد نشود.
  • در مورد جهت و مکان نزدیک‌ترین فرستنده تحقیق کنید تا آنتن را در مجاورت آن جهت دریافت سیگنال باکیفیت‌ نصب کنید.
  • هنگام نصب آنتن مرکزی از موانع مانند تپه، درخت و ساختمان‌های بلند دوری کنید تا در دریافت سیگنال عملکرد بهتری داشته باشد.

2 نکته تکمیلی برای نصب آنتن مرکزی در شهرکرد

  • آنتن VHF یا UHF

ممکن است هنگام خرید آنتن از شما پرسیده شود کدام یک از این دو نوع را میخواهید. شیوه کار هردو به یک صورت است اما VHF کانال‌های کمتری نسبت به UHF دریافت می‌کند. به علاوه بیشتر ایستگاه‌های مخابراتی از UHF بجای VHF استفاده می‌کنند و امکان به کار بردن هر دو سیگنال در یک مکان وجود ندارد.

  • آنتن یک جهته یا چند جهته

هنگام خرید آنتن باید به این نکته توجه کنید. آنتن‌های یک جهت همانطور که از نامشان پیدا است از یک جهت قوی‌ترین سیگنال را می‌گیرند و نمی‌توانند در جهت‌های مختلف حرکت کنند.  اما آنتن‌های چند جهت قادر به دریافت سیگنال از چندین جهت هستند که البته قدرت سیگنال در این آنتن‌ها نسبت به تک جهت کمتر است اما برای کسانی که در نزدیکی فرستنده‌های متعددی هستند گزینه خوبی است.

حرف پایانی

برای نصب آنتن مرکزی در شهرکرد بهتر است از نصاب حرفه‌ای را استفاده کنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما سودمند و به شما جهت نصب آنتن کمک کرده باشد.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *