با وجود بافت تاریخی و خانه‌های یک طبقه مسکونی در یزد ممکن است ابتدا فکر کنید این شهر آنتن مرکزی نیاز ندارد اما لازم است بدانید این‌ موارد تنها بخشی از شهر را تشکیل می‌دهند و مناطق آپارتمان نشین، مجمتع‌دار و انواع هتل، بیمارستان و… در یزد نیاز به آنتن مرکزی برای ارائه تصویر باکیفیت به کاربران خود دارند. نصب آنتن مرکزی در یزد با کمک پرسنل تیم ما به بهترین نحو انجام می‌پذیرد و شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و ساعت کار نصابان با کارشناسان سایت تماس بگیرید. برای آشنایی با آنتن مرکزی همراه ما باشید.

معرفی اجمالی آنتن مرکزی

آنتن مرکزی سیستمی است که سیگنال‌های ماهواره‌ای، ویدیویی و البته تصاویر دوربین‌های مدار بسته را دریافت و آن را بین چندین گیرنده توزیع می‌کند. در واقع پس از دریافت و تقویت سیگنال آنها را بین تعداد زیادی گیرنده پخش می‌کند. آنتن مرکزی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم. از تجهیزات اولیه آنتن مرکزی می‌توان به:

  • مبدل VHF
  • ترکیب کننده
  • تضعیف کننده
  • تلفیق کننده
  • تقویت کننده

اشاره کرد. تمامی این تجهیزات اولیه را می‌توان برای دریافت بهتر سیگنال ضروری دانست. اما تجهیزات ثانویه برای توزیع دقیق این سیگنال‌ها بین گیرنده‌ها است که آنها را بیان می‌کنیم.

  • مقاومت انتهایی
  • تقسیم کننده عبوری یا میانی
  • تقسیم کننده انشعابی که یک مقسم در انتهای خود دارد.
  • پریز

مراحل نصب آنتن مرکزی در یزد

هر چند نصب آنتن مرکزی در یزد با هر شهر دیگری نیازمند کمک گرفتن از یک متخصص و نصاب حرفه‌ای است اما برای آشنایی بیشتر با نحوه شروع به کار کردن این سیستم اطلاعات مختصری از روش نصب آنتن مرکزی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین مکان را پیدا کنید:

برای دریافت دقیق و کافی سیگنال لازم است آنتن را در جایی مناسب نصب کنید. قسمت خرپشته بسیار مناسب دریافت پرقدرت سیگنال است اما اگر رفتن به این بخش دشوار یا خطرناک است از گوشه‌های پشت بام استفاده کنید.

براکت را محکم کنید:

برای نصب آنتن مرکزی ابتدا باید براکت در جای مناسب محکم شده و نصب شود. براکت یک سیستم اتصال است که توسط پیچ و قطعات اتصال میله انتهایی آنتن را به دیوار یا کف وصل می‌کند. این قطعه پایداری آنتن را تامین می‌کند. اگر می‌خواهید آنتن در ارتفاع بیشتری قرار بگیرد باید از میله‌های قطور برای پایه آن استفاده کنید.

آمپلی فایر را نصب کنید:

یک قسمت سیم باید به آمپلی‌فایر مدل باند وصل شده و سر دیگر باید به اسپلیتر متصل شود. سپس از طریق اسپلیتر به سمت واحد‌های مجموعه یک خروجی گرفته می‌شود. این خروجی نیز باید به ازای هر گیرنده به یک آمپلی‌فایر  و یک اسپلیتر وصل شود. این روند باعث کیفیت‌ سیگنال برای هر گیرنده می‌شود.

آنتن را به گیرنده (تلوزیون)‌ وصل کنید:

آنتن را با کمک کابل کواکسیال مرغوب به تلویزیون وصل کنید. این کابل وظیفه گرفتن نویز و پرش تصویر را دارد و سیگنال را تقویت می‌کند. بعد از تنظیم تمامی کانال‌ها آنتن را با پیچ و مهره محکم کنید.

تقسیم سیگنال فراموش نشود:

باید مطمئن شوید از کدهای الکتریکی مناسب منطقه خود استفاده می‌کنید. آخرین کار اتصال کابل کواکسیال به یک اسپیلتر است تا از تمامی کانال‌ها در تمام مجموعه لذت ببرید. ضمنا نصب آنتن مرکزی نیاز به بالا رفتن از سقف و قرار گرفتن روی ارتفاع دارد پس نکات ایمنی را فراموش نکنید.

نکات امینی برای نصب آنتن مرکزی‌ در یزد

  • همیشه این کار در شرایط آب و هوایی مناسب بدون باد و باران انجام دهید و از کمربند ایمنی برای محکم نگه داشتن خود و عدم سقوط به پایین استفاده کنید.
  • خطوط برق در کمین هستند. بنابراین مراقب باشید و فاصله ایمنی را که حدود شش متر است از این خطوط رعایت کنید.
  • اگر آنتن رها شده و با خطوط برق برخورد کرد به هیچ وجه دست نزده و با متخصص تماس بگیرید.
  • بهتر است این کار را عصر وقتی نور خورشید چشم‌ها را اذیت نمی‌کند انجام دهید.
  • بهترین روش ممکن برای نصب آنتن مرکزی کمک از نصاب آنتن مرکزی در یزد با هر شهر دیگری است چرا که این کار باید با مهارت و دقت انجام شود و در صورت بروز اشتباه در یکی از مراحل نصب ممکن است تبعات مالی داشته باشد.

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم نصب آنتن مرکزی ممکن است چالش‌هایی برای شما داشته باشد برای راحتی‌ از شر تمام دردسرهای نصب حتما با کارشناسان مربوط تماس گرفته و تقاضای اعزام یک نصاب حرفه‌ای به محل کنید تا در کمترین زمان و بهترین هزینه این کار انجام پذیرد. فراموش نکنید در صورتی که مالک تمام مجموعه نیستید برای نصب آنتن مرکزی تمام ساکنین باید به توافق برسند.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *