آنتن مرکزی به مجموعه ای از تجهیزات گفته می شود که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کلیه واحد های یک ساختمان را از نظر دریافت سیگنال های رادیویی و تلوزیونی پشتیبانی نمایید. این اقدامات به واسطه اتصال کانال های متفاوت به یک گیرنده صورت می پذیرد و تمامی سیگنال ها بدون نویز و با یک کیفیت به واحد ها ارسال می شود.

همانطور که می داند دریافت سیگنال های رادیویی و تلوزیونی در ارتفاعات بهتر انجام می شود از این رو افرادی که در واحد های پایین تر اسکان دارند همیشه با مشکل سیگنال با کیفیت و بدون نویز مواجهه هستند از این رو تولید کنندگان انواع آنتن با طراحی و تولید آنتن مرکزی این مشکل را برطرف نموده اند. بر این اساس آنتن مرکزی در بالا ترین نقطه ساختمان قرار می گیرد و سیگنال های دریافتی را به صورت یکسان تقسیم و  در کانال های هر واحد ارسال می نماید. گفتنی است که این تجهیزات در مدل های خاصی طراحی می شود که برای آشنایی با انواع آن می توانید به سایت  نوین سیستم اصفهان یکی از وب سایت های حرفه ای در این زمینه مراجعه نمایید.

آنتن مرکزی

آنتن مرکزی چیست؟

یک وسیله مفید و کاربردی که امکان دریافت سیگنال های صوتی تصویری را به بهترین شکل فراهم می کند، در واقع این تجهیزات با هدف بهبود سیگنال های رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی و تولید انواع آنتن های مرکزی تجهیزاتی به کار رفته که در مدل های متفاوت تولید می شوند و می توانند کیفیت دریافت تصاویر را افزایش دهند.

استفاده از انواع آنتن های مرکزی سبب می شود که کلیه واحد ها برای دریافت سیگنال های صوتی و تصویری به یک منبع متصل شوند که این اتصالات توکار بوده و در زمان ساخت ساختمان انجام می شود. در واقع کلیه اتصالات و کابل کشی هایی که می تواند ظاهر ساختمان را تحت تاثیر منفی قرار دهد داخل دیوار ها و به صورت توکار انجام می شود. برای اتصال به آنتن مرکزی از طریق اتصالات توکار تنها به یکی کابل نیاز دارید که تلوزیون را به پریز آنتن وصل کند.

مزایای استفاده از آنتن مرکزی

با توجه به مطالب عنوان شده استفاده و نصب آنتن مرکزی امکانات و قابلیت های زیادی را برای شما به همراه دارد و به نحوی جزو آپشن های واحد های آپارتمانی و ساختمانی قرار می گیرد، علاوه بر موارد عنوان شده مزایای دیگری نیز وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

  • کلیه واحد های ساختمان می توانند از مزیت شبکه اختصاصی بهرمند شوند.
  • سیگنال های صوتی و تصویری را با بدون نویز و قطعی دریافت می کند.
  • از قطعاتی به منظور اتصال دوربین های مدار بسته بهره‌مند می باشد.
  • از هزینه های خرید آنتن جداگانه برای هر واحد جلوگیری می شود.

آنتن مرکزی از چه بخش های تشکیل شده است؟

بدون شک انواع آنتن های مرکزی یکی از پر استفاده ترین تجهیزات در سال های اخیر به حساب می آیند که با داشتن قابلیت های منحصر به فرد از مجبوبیت زیادی برخوردار هستند، گفتنی است که این قابلیت ها به دلیلی استفاده از قطعات و ابزار کاربردی است که شامل موارد زیر می باشند:

1- گیرنده: ابتدایی ترین بخش از انواع آنتن عای مرکزی که به نحوی نقش اصلی را نیز ایفا می کند، آنتن یا گیرنده است که کلیه سیگنال های موجود را دریافت می نماید.

2- تقویت کننده: گام دوم به بخش تقویت کننده اختصاص داده می شود که در آن به واسطه یک آمپلی فایر کلیه سیگنال های دریافتی تقویت و به کانال بعدی ارسال می شود.

3- تقسیم کننده: این بخش شامل قسمت های کوچک تر می باشد که هر یک با هدف انجام کاری مورد استفاده قرار می گیرند. در ابتدا سیگنال های تقویت شده وارد تپ آف می شوند تا تقسیم به صورت مساوی انجام شود، در مرحله بعد باید از اسپلیتر عبور کنند و وارد کانال های اصلی شوند. در مرحله سوم یک سوئیچر وجود دارد که سیگنال های تقسیم شده را از به کانال مخصوص خود ارسال می نماید.

4- انتقال دهنده: این بخش شامل یک کابل کواکسیال است که تمامی سیگنال های دریافتی را بدون کم و کاست به گیرنده ها منتقل می کند.

نوشته های پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *